Mamy coraz większą świadomość, że zrównoważony rozwój to nie tylko potrzeba, ale wręcz konieczność. Wielu z nas ma już w nawyku konkretne działania, jak chociażby segregowanie śmieci, czy picie wody z kranu lub z filtra na wodę.
Spis treści
Jako konsumenci dobrze zdajemy sobie sprawę z tego, że największe firmy mogą najmocniej wpływać na zmianę w przemyśle czy zachowanie konsumentów. Od nich oczekujemy więcej. Patrząc na działania biznesu, widzimy coraz silniejsze zaangażowanie się właśnie w tematykę ekologii dla wspólnego dobra nas wszystkich.
Zrównoważony rozwój oznacza dla nas szacunek i odpowiedzialność. Szacunek wobec wszystkich zasobów, z jakich korzystamy: składników, wody, energii, ludzi. Oraz odpowiedzialność za jakość i poziom naszego wpływu. Jako firma o zasięgu globalnym mamy duży wpływ na środowisko, ale robimy wszystko, aby był on neutralny, a nawet pozytywny dla naszej planety.
Zacznijmy od tego, co zostało wdrożone w latach 2013-2020 oraz zobaczmy, jakie cele środowiskowe i społeczne wyznaczyła sobie Grupa L'Oréal do roku 2030.
Fabryka L’Oréal Warsaw Plant w Kaniach zainwestowała w stację recyklingu wody, która obecnie odzyskuje do 5500 m3 miesięcznie, co odpowiada 11 milionom półlitrowych butelek. W fabryce L’Oréal Warsaw Plant dążymy do obiegu zamkniętego, w którym woda z miejskiej sieci wodociągowej trafia wyłącznie do produktu gotowego i jest wykorzystywana do celów sanitarnych, natomiast pozostała woda używana w fabryce jest oczyszczana i wykorzystywana ponownie w zamkniętej pętli.
"Jako lider na rynku produktów profesjonalnych do włosów w Polsce chcemy wyznaczać kierunek dla branży, pracując nad formułami produktów, ich opakowaniami czy śladem środowiskowym naszej aktywności na rynku lokalnym. Fryzjerom i konsumentom już dziś oferujemy produkty, których formuły szybciej się spłukują, czy produkty, których opakowania powstały z materiałów pochodzących z recyklingu w fabrykach neutralnych emisyjnie”, mówi Aleksandra Krukowska, Dyrektorka Marki L’Oréal Professionnel Paris, HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.
Odświeżając gamę pielęgnacyjną Serie Expert w roku 2021, zaprojektowaliśmy nowe opakowania z plastiku pochodzącego w 95% z recyklingu. Produkty z tej serii powstają m.in. w hiszpańskiej fabryce w Burgos, która jest neutralna pod względem emisji CO2 oraz przetwarza wodę w obiegu zamkniętym. Odświeżenie gamy do profesjonalnej koloryzacji włosów Dia Light pokazało, że całe opakowanie, które musi spełniać normy dla produktów do koloryzacji, może być w pełni ekologiczne. Tubka, zakrętka i karton pochodzą z recyklingu i nadają do ponownego przetworzenia. Jako marka, zobowiązaliśmy się do tego, że kolejne produkty wprowadzane na rynek, zarówno nowości, jak i produkty po renowacji, będą mieć lepszy profil środowiskowy lub społeczny.
Od 30 lat Grupa L’Oréal inwestuje w swoje laboratoria: centrum Episkin w Lyonie i Szanghaju, gdzie produkuje się sztuczną skórę. Dzięki temu w roku 1989 mogliśmy zaprzestać testowania produktów i składników na zwierzętach. Modelem sztucznej skóry Episkin dzielimy się z wieloma firmami na świecie, dbając o dostęp do najlepszych i bezpiecznych technologii.
Działamy, wspólnie dbając o nasze lepsze jutro. Tworzymy piękno, które porusza świat