Škoda w twojstyl.pl

Kobiecy wypad nową Škodą Superb Plug-in Hybrid do SPA – wszechstronność do potęgi

Kobiecy wypad nową Škodą Superb Plug-in Hybrid do SPA – wszechstronność do potęgi
Fot. mat. prasowe

Nowa Škoda Superb Plug-in Hybrid kontynuuje tradycje uznanych poprzedniczek jako wybitnie praktyczna towarzyszka podróży – a przy tym oferuje najnowsze innowacje cyfrowe epoki. Podczas naszego kobiecego weekendu w SPA miałyśmy okazję przetestować "patenty", dzięki którym – pomimo licznych cyfrowych funkcji – obsługa samochodu pozostaje intuicyjna.

Chwilowa „przerwa od życia” może przynieść zbawienne skutki – naładować nas dobrą energią i zapewnić pozytywną perspektywę. Niekiedy wystarczy spokojne popołudnie z gazetą albo książką, wieczorna kolacja z serdeczną osobą, wyjście do kina. W praktyce trudno jednak w codziennej rzeczywistości wygospodarować czas, któremu nie będą towarzyszyć pośpiech oraz myśli o tym, jakie zadania nas wkrótce czekają.

Jak więc „odłączyć głowę” w okresie od urlopu do urlopu? Dobry sposób to weekendowy wypad – nie za długi, więc nie wymaga drobiazgowych przygotowań ani szeroko zakrojonej organizacji. Dwudniowa zmiana otoczenia, a nawet sama podróż przy ulubionej muzyce, w dobrym towarzystwie, potrafi odprężyć i podładować wewnętrzny akumulator.

Inspiracją dla takiego wyjazdu może być nasza weekendowa wizyta w Folwarku Łochów, oddalonego godzinę drogi od Warszawy – hotelu i SPA położonego z dala od zgiełku popularnych kurortów, w sercu Nadbużańskiego Parku Krajobrazowego. Ten rozbudowany kompleks oferuje wiele atrakcji, zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla dorosłych. Wśród nich: baseny i SPA z szeroką gamą zabiegów pielęgnacyjnych, restauracja z dobrą kuchnią i muzyką na żywo oraz urokliwe, zaciszne okolice. Można tu przyjechać także ze swoim psem i zabrać go na spacer po okolicznych łąkach oraz lasach, nasycając się zapachami natury.

Towarzyszką naszej podróży była Škoda Superb nowej generacji – to ceniony model klasy średniej, oferowany zarówno jako wyjątkowo pakowne kombi, jak i smukły liftback. W najnowszym wydaniu Superb zachował swoje praktyczne atrybuty, a przy tym oferuje szereg innowacji, które zbliżają go do standardów znanych z droższych aut premium.

skoda3

Fot. mat. prasowe

Nowoczesna i przyjazna

Styliści Skody wykonali dobrą robotę – nadwozie prezentuje się wyjątkowo elegancko, między innymi za sprawą wyrazistych przetłoczeń oraz szerokich wlotów powietrza i lamp, które optycznie poszerzają sylwetkę i sprawiają, że auto wygląda na niższe. Superb wygląda nowocześnie, a przy tym dostojnie i ponadczasowo. Co istotne, jego efektowne wzornictwo służy aerodynamice – liczne zabiegi, takie jak specjalne otwory w zderzaku, sprzyjają obniżeniu współczynnika oporu powietrza, który ma tutaj doskonałą wartość od 0,25. W rezultacie samochód jest cichszy i zużywa mniej paliwa podczas szybszej jazdy.

W nowej Skodzie urzekły nas przede wszystkim jakość detali i połączenie praktyczności z estetyką. Stopniowane ograniczniki drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, a duże otwory drzwiowe pozwalają łatwo zamocować fotelik. Lusterka przymocowano do poszyć drzwi, dzięki czemu przednie słupki są wyjątkowo smukłe – a to przekłada się na doskonałą widoczność do przodu. Wbrew pozorom w nowych samochodach, z ich niewielkimi szybami oraz rozległym martwym polem, nie jest to normą. Manewrowanie ułatwiają nie tylko czujniki i kamery, ale także nieduża średnica zawracania – 11,1 m to niewiele więcej niż w przypadku aut kompaktowych.

Design nadwozia ma swoją kontynuację w wyglądzie deski rozdzielczej, którą zdobią szlachetne przeszycia i eleganckie żebrowanie. Škoda oferuje szeroki wybór zróżnicowanych kompozycji wykończenia wnętrza – tzw. Design Selections. Rozbudowana gama kolorystyczna łączy się tu z przyjemnymi dla oka i w dotyku okładzinami, od tapicerek z dodatkiem wełny przez mikrofibrę, aż po naturalną skórę. Zgodnie ze strategią producenta są one wytwarzane w sposób przyjazny środowisku. Na przykład skórę garbuje się z użyciem łupin ziaren kawy zamiast tradycyjnych chemikaliów. W rezultacie wnętrza Superba łączą przytulność oraz zrównoważony rozwój.

W nowej generacji modelu dźwignię zmiany przełożeń przeniesiono na kolumnę kierownicy. Pozwoliło to wygospodarować w tunelu środkowym dodatkową przestrzeń na mniejsze i większe drobiazgi. Podczas jazdy doceniłyśmy indukcyjną ładowarkę smartfona z funkcją chłodzenia, dzięki której urządzenie ładuje się szybko i bez nagrzewania się, które degraduje jego baterię. Dopracowanie podkreśla też staranność wykończenia – kieszenie drzwi są tapicerowane miękkim materiałem, więc umieszczone tam przedmioty nie hałasują podczas jazdy.

Škoda nie byłaby sobą, gdyby nie wprowadziła kolejnych sprytnych „patentów”, takich jak znana z poprzedników parasolka w drzwiach. Nowością jest prostopadłościenny czyścik do ekranu z mikrofibry, który doskonale pasuje do jednej z przegródek w centralnym podłokietniku. W rezultacie wyczyszczenie ekranu ze śladów palców zajmuje może 10 sekund – świetna sprawa! Superba należy zresztą pochwalić za odporną na odciski matrycę wyświetlacza, który szybko reaguje na dotyk.

skoda czyscik

Fot. mat. prasowe

Generalnie, zwłaszcza na tle konkurencyjnych pojazdów, Škoda imponuje intuicyjnością obsługi – na szczęście nikt nie próbował wyważać tu otwartych drzwi i utrudniać sterowania. Ekran ma konfigurowalne menu z dużymi kaflami, w które łatwo „trafić” podczas jazdy, oraz skrótami do często używanych funkcji, na kierownicy umieszczono tradycyjne instrumenty, a trzy pokrętła w konsoli środkowej pozwalają błyskawicznie obsługiwać wentylację, audio i np. zmienić tryb jazdy. Ich funkcje można bowiem częściowo personalizować. Aż szkoda, że inni producenci nie wprowadzą podobnego rozwiązania.

skoda pokretla 1

Fot. mat. prasowe

Miejsce na wszystko

Poprzednie generacje Superba słynęły z przestronności, ale nowa idzie nawet o krok dalej i zapewnia kilka centymetrów dodatkowej przestrzeni praktycznie w każdym kierunku. Poczucie swobody zwiększa niska zabudowa kokpitu – wolnostojący, umieszczony blisko dłoni ekran sprawia, że deska rozdzielcza nie przytłacza swoją masywnością. Na podróżujących czekają szerokie podłokietniki, wygodnie podpierające łokcie, oraz naprawdę świetne fotele – obszerne, z solidnym podparciem bocznym, nie za miękkie i z dużym zakresem regulacji. Za kierownicą odnajdą się osoby różnej postury – można tu usiąść przyjemnie nisko, ale również wysoko. Cieszy, że Škoda nie porywa się na zbędne oszczędności i oferuje dwuosiowo ustawiane zagłówki oraz dwupłaszczyznową regulację podparcia lędźwiowego, które trudno znaleźć na listach wyposażenia samochodów wielu producentów. Bardzo komfortowo podróżuje się także z tyłu – kanapa ma obszerne siedzisko, które zapewnia porządne podparcie ud, dzięki czemu nie „wiszą one w powietrzu” i nie cierpną. Do dyspozycji jest też 3-strefowa klimatyzacja.

skoda wnetrze

Fot. mat. prasowe

Jedną z wizytówek Superba pozostaje wyjątkowo pojemny bagażnik. Kufer wersji Combi bazowo mieści aż 690 l, a z hybrydowym napędem plug-in to wciąż imponujące 510 l. Ponieważ poza walizkami musiałyśmy zabrać ze sobą trochę sprzętu fotograficznego, miałyśmy okazję sprawdzić, jak walory transportowe „naszej” Skody wypadają w praktyce. Przestrzeń ma użyteczny, prostopadłościenny kształt z nisko „zawieszonym” progiem załadunku, a mocowanie drobniejszego bagażu ułatwiają schowki oraz haki na torby. W skrócie, Superb zmieści bagaż nie tylko na weekend, ale i na tygodniowy urlop!

skoda

Fot. mat. prasowe

Cisza i oszczędność

„Nasza” Škoda korzysta z hybrydowego napędu plug-in, który pozwala używać jej jako samochodu półelektrycznego. O tym, jak sprawdza się taki napęd w Superbie, opowiemy jednak w kolejnym odcinku naszego cyklu. Zapraszamy!

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również