Trendy

Ten polski projektant ubiera Madonnę, Beyonce i Helenę Christensen. Oto inspirująca historia Marcella, który podbija USA

Ten polski projektant ubiera Madonnę, Beyonce i Helenę Christensen. Oto inspirująca historia Marcella, który podbija USA
Marcell Pustul
Fot. Mat. prasowe

Marcell Pustul uosabia autentyczność, pasję i wizjonerstwo w świecie mody. Już od najmłodszych lat w Polsce fascynował się zawiłościami mody i łączeniem sztuk kreatywnych. Ambicje i marzenia przywiodły go do słynnej stolicy mody – Nowego Jorku – w wieku zaledwie 17 lat. To właśnie tam Marcell doskonalił swoje rzemiosło w renomowanej Parsons School of Design, co ukształtowało jego awangardowe podejście do haute couture. Efekt? Dziś ubiera największe gwiazdy show-biznesu.

Nauka w największych domach mody

Pogoń za doskonałością zaprowadziła 17 letniego Marcella z Czeladzi na tętniące życiem ulice Nowego Jorku. Tam uczęszczał do prestiżowej Parsons School of Design. Balansując między pracą a nauką, sprzątał domy i pracował w restauracjach, co było świadectwem etyki pracy wpojonej mu przez matkę. Jego staranność zaowocowała zdobyciem tytułu magistra, a tym samym przewagi w konkurencyjnej branży mody.

Marcell odbył staże u gigantów mody, takich jak Michael Kors, Donna Karan (DKNY) i Alexander McQueen. Były czymś więcej niż tylko zdobywaniem doświadczenia. Odkrył tam swoją tożsamość jako projektant mody. U boku McQueena przekuwał swoją kreatywność w niekonwencjonalne projekty, a czas spędzony w Inditex nauczył go pracy w sektorze "fast fashion".

IMG_0818

Nisza Marcella w haute couture

Rok 2012 był kluczowym momentem w pracy twórczej Marcella. Przenosząc się do Berlina, znalazł źródło inspiracji w jego różnorodnej kulturze i duchu wolności. Fascynacja modą Berlina lat 60. do 80., napędzała kreatywność projektanta. To właśnie tutaj dostrzegł niezagospodarowaną niszę w haute couture. Założona w 2012 roku marka MARCELL VON BERLIN stała się nowym symbolem luksusu.

Najwyższej jakości rzemiosło Marcella jako couturier widać w konstrukcji każdego projektu – od szwu po najdrobniejszy detal. Jego ważne miejsce jako projektanta mody została uhonorowane, gdy został członkiem jury RED DOT Design Awards i Cannes Lions International Festival of Creativity.

2017 rok był kolejnym kamieniem milowym w karierze Marcella. Projektant nawiązał współpracę z Rainerem Schallerem, założycielem RSG Group, sprzedając mu większościowy udział w swojej marce. Ta współpraca otworzyła przed Marcellem świat poza haute couture. Projektant wprowadził męską i damską linię ready-to-wear pod marką MARCELL VON BERLIN w 2018 roku. Zasięg marki stał się globalny, a jej korzenie wciąż opierały się na ekskluzywności i nowoczesnym pojęciu luksusu.

IMG_0830

Butik w Los Angeles i zachwyt ikon stylu

Kolekcja ready-to-wear na wiosnę-lato 2022 była debiutanckim pokazem projektanta w Los Angeles. Wydarzenie okazało się momentem kulminacyjnym w rozwoju marki. Pokaz w "Mieście Aniołów" był nie tylko spełnieniem marzeń Marcella, ale otworzył mu drzwi do zawrotnej kariery w USA.

Od momentu otwarcia pierwszego flagowego sklepu w Los Angeles, Marcell stał się znanym nazwiskiem wśród hollywoodzkiej elity. Charakterystyczny styl projektanta sprawił, że jego ubrania są chętnie wybierane przez największe nazwiska światowego show biznesu, jak Madonna, Angela Bassett, Jennifer Lopez, Lady Gaga, Rita Ora, Zedd, Sofía Reyes, Kelly Rowland, Megan Thee Stallion, Kehlani, Paris Hilton, Maluma, Beyonce, BIA i Helena Christensen

Marka MARCELL, czyli nowy początek

Najlepszy moment w mojej karierze to bez wątpienia ostatnie dwa lata, poprzedzone najgorszym czasem w moim życiu zawodowym – utratą marki po tragicznej śmierci mojego wspólnika i partnera biznesowego. Wówczas myślałem, że moje 12 lat ciężkiej pracy zostało mi odebrane z dnia na dzień. Byłem rozchwytywanym projektantem w Niemczech i sprzedałem 70% swoich udziałów, aby szybko rozwijać markę. Niestety, ten krok okazał się błędem, ponieważ stopniowo traciłem to, nad czym tak ciężko pracowałem" - tłumaczy Marcell Pustul

W 2023 roku projektant stworzył nową markę MARCELL, która posiada atelier w Los Angeles. Kolekcje są dostępne w sprzedaży online w H Lorenzo, Breuninger oraz na stronie internetowej projektanta marcell.world.

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również