Ofiarom przemocy domowej będzie teraz łatwiej rozpoznać toksyczną relację i odejść od przemocowego partnera. Marka Avon rusza z nową kampanią edukacyjną oraz uaktualnia pierwszą antyprzemocową aplikację w Polsce.
Nowe badania, przeprowadzone przez Avon ujawniają, że co piąta Polka w wieku od 18 do 32 lat twierdzi, że jej partner miał kontrolę nad jej wyglądem, a aż 54 procent respondentek było świadkami tego, jak mężczyźni wpływali na make-up ich koleżanek czy mam. I co niezwykle ważne, co czwarta osoba biorąca udział w badaniu, przyznała, że mimo bycia świadkiem sytuacji, w której partner wpływał na decyzje dotyczące wyglądu przyjaciółki lub osoby z rodziny, nie podjęła żadnych działań. A wynikało to głównie z tego, że biorące udział w badaniu osoby nie wiedziały, że takie zachowanie jest rodzajem przemocy (24 procent), ani co powiedzieć, by pomóc (22 procent).
W odpowiedzi na te wyzwania, Avon, w ramach swojej kampanii na 16 Dni Przeciwko Przemocy stworzył globalne video i serię grafik przedstawiających "look według kontrolującego partnera". Materiały, które pojawią się w katalogach oraz na kanałach społecznościowych marki, mają zwracać uwagę na to, że kontrola nad wizerunkiem to nie tylko przejaw męskiej dominacji czy manipulacji w związku, ale także rodzaj przemocy domowej.
By się od niej uwolnić, często trzeba szukać pomocy u specjalistów. Dlatego kolejnym elementem działań Avon jest aktualizacja pierwszej antyprzemocowej aplikacji w Polsce – Avon Alert. Ta stworzona w 2019 roku we współpracy z Fundacją Feminoteka aplikacja pozwala osobie doświadczającej przemocy w dyskretny sposób wezwać pomoc, skorzystać z bezpiecznej linii telefonicznej dla kobiet albo skonsultować się z psychologiem bądź prawnikiem przez całodobowy czat.
Za to świadkowie przemocy, korzystając z aplikacji Avon Alert dowiedzą się, jak reagować na niepokojące sytuacje i jak w dyskretny sposób pomóc, gdy zobaczą lub usłyszą coś niepokojącego w swoim otoczeniu. W aplikacji znajduje się także lista domów tymczasowych, w których można szukać schronienia oraz informacje na temat rodzajów przemocy, jej skutków czy konsekwencji.
Kampania na 16 Dni Przeciwko Przemocy uzyskała honorowy patronat Prezydenta m.st. Warszawy. Więcej informacji na temat kampanii Avon znajdziesz na jej oficjalnej stronie.